ראשית נתחיל עם שאלת השאלות איזה רישיון נהיגה צריך לנהיגה
בחו"ל והאם יש צורך ברישיון בינלאומי או שהישראלי מספק . באתר משרד התחבורה יש הסבר מפורט על התנאים
והמדינות שלהן צריך רישיון נוסף לזה הקיים בארץ . רישיונות ניתן להוציא פמי ואיסתא (שזוכות במכרז ) ויש עוד סניפים (כנראה גם בנתב"ג לאלו שנזכרו בדקה ה-90) . להלן רשימת הסניפים מידי פעם יהיו
שינויים .
בכל אופן בגלל הספק וחוסר ההתאמה בין רשויות מדינה למדינה אני ממליץ
לכל מי שמתכנן לשכור רכב בחו"ל להוציא רישיון בינלאומי שעלותו בסביבות 15-20
₪ ובכך להימנע מאי נעימויות ולכך סיבה מרכזית שלא תמיד הרשויות בחו"ל מכירות
ברישיון הישראלי כבינלאומי או אפילו שוטר מקומי שאינו מכיר את הנהלים . מקרה שאירע
לי באופן אישי בו באנגליה (בתקופה בה למדתי ועבדתי באנגליה )לאחר ביקורת שיגרתית
של מסמכים טענו שמותר לי לנסוע חצי שנה עם הרישיון הבינלאומי ולא יותר מכך ,מאחר
ואם אני תושב במקום עליי להוציא רישיון מקומי אנגלי (הרישיון היה בתוקף) . לא
תאמינו הגעתי לבית משפט להכריע בסוגייה כן 3 שופטים עם הפאות כמו בסרטים שאלו אותי
מספר שאלות עד ששופטת נחמדה הכריעה בסוגייה ופסקה אני זכאי. וזאת לאחר ששאלה אותי
מה אני מרגיש באנגליה או איפה "הבית" שלי . עניתי ללא ספק ישראל ואז היא
פסקה not guilty "לא אשם" .
סיפור קטן שממחיש את הצורך בלהוציא רישיון מתאים למדינה ולהכיר את חוקי המקום .
קצת אנגלית
ההבדל בין license ל permit . בעבר (שנות 2000) היו כותבים רישיון license וזה נהדר ומקובל
בארה"ב .אבל שרצו מילה יפה כגון permit (רישיונות חדשים) בארה"ב זה רישיון זמני ולא תופס שעוצר אותך
שוטר או חברת השכרה לא תשכיר לך רכב שאתה "נוהג זמני" .
בין היתר באחת הכתבות בנושא ציינו בחברת ממסי כי הנהג חשוף מבחינה
ביטוחית . המידע אינו מוסמך ולכן אני מסייג .
נהג חדש וצעיר לרוב אינם יכולים לשכור רכב מאחר וחברת ההשכרה לא תשכיר למי שגילו אינו עולה על
24. יהיו חברות שכן אבל בתוספת עלויות ביטוח ותוספות .
מעבר בין מדינות
יש לקחת בחשבון שמעבר בין מדינות הוא למעשה מעבר גבול לכל דבר ועיניין
למרות שלדוגמא באירופה אפילו לא מרגישים
שחוצים מדינה . לכך מספר היבטים . לא תמיד ניתן באמצעות רכב לעבור למדינה אחרת
וצריך לברר פרטים אלו מול חברת ההשכרה .
יציאה ממדינה מסויימת והחזרת רכב במדינה אחרת עולה כסף במקרה הטוב
ובמקרה מסויים אינו מתאפשר למרות שמדובר באותה חברת השכרה .
יש מדינות שצריך לקנות תו מעבר בין מדינות
יש לברר מבעוד מועד עלייה על מעבורות בדרך אל מאת וסוגיית הביטוח על
המעבורת .
קנסות ותמרורי אזהרה
אחת המדינות
ש"חוגגת" על הישראלים בקנסות היא איטליה . מעבר לשילוט המקובל בעולם
בתמרורי אזהרה יש שילוט שנקרא ztl המשמעות איזור מוגבל לתנועה באיטלקית zone a traffico limitato .הכניסה והחנייה מותרת לתושבי המקום וליד שילוט כזה ואיזור ספיציפי לרוב במרכז
הערים ממוקמות מצלמות שפועלות ולא "דמי" מצלמות . הקנס יגיע לאחר מספר
חודשים רבים בתוספת דמי טיפול של חברת
ההשכרה בקיצור לא נעים . ולכן ההמלצה היא לפני כניסה לעיר באיטליה לברר מהו האיזור
המוגבל ולחפש חניון מחוץ לאיזור זה ולהגיע בתחבורה ציבורית למרכז העיר . יש גם אפליקצייות ואני אנסה אותם בנסיעה הבאה האחת ZTL Radar for maps and navigator: whole Italy. אפליקציה נוספת היא Warning ZTL
לדוגמא בפירצה מידע מפורט על האיזורים כולל דברי
הסבר .
מפת פירנצה .
לחיצה על המפה תגדיל את התמונה
בחלק מהערים יש שילוב של כביש וחשמליות או טראם
ולכן ברוב המיקרים הזכות קדימה היא לחשמלית ולא לרכב פרטי .
למי שמעוניין להרחיב מידע ולחסוך לעצמו על נהיגה ב איטליה מצרף קישור מפורט.
חנייה- מומלץ שיהיה שעון חנייה ברכב כי לחלק מהחניות בערים החנייה מוקצבת לשעתיים לאנשים לא מקומיים תיירים כמונו ולכן מה שעושים חונים במקום המותר ואז מעדכנים את שעון החנייה לשעת החנייה.
למי שמעוניין להרחיב מידע ולחסוך לעצמו על נהיגה ב איטליה מצרף קישור מפורט.
חנייה- מומלץ שיהיה שעון חנייה ברכב כי לחלק מהחניות בערים החנייה מוקצבת לשעתיים לאנשים לא מקומיים תיירים כמונו ולכן מה שעושים חונים במקום המותר ואז מעדכנים את שעון החנייה לשעת החנייה.
כבישי אגרה
לרוב בכבישי אגרה יש כניסה לכביש באמצעות לקיחת כרטיס וביציאה תשלום . מומלץ להכין עודף ברכב . יש לשים לב שלא להיכנס למסלול מינויים .לדוגמא באיטליה המסלול נקראה Telepass. לרוב באיטליה יש מספר רב של מסלולים חלקם לתשלום מזומן חלקם לכרטיסי אשראי וחלקם משולבים טיפ הביטו למעלה ושם מופיע נוסף לכתוב גם סימון מטבעות .הערת אזהרה- ישנם כבישי אגרה במדינות רבות בהם המעבר הינו פשוט עוברים משלמים בצד השני .אבל לדוגמא בשוויץ יש להכיר בעובדה כדי לעבור בכביש אגרה יש להדביק על השמשה מדבקה בנוסף הסימון לכביש אגרה הוא ירוק ולכביש רגיל מהיר כחול מה שבאמת מטעה ולכן חשוב לדעת לפני . קנס מגיע למעלה מ-150 יורו וחבל .
מהירות נסיעה
השילוט מראה על סימני אזהרה לנהיגה כמקובל בעולם
למהירות המותרת . בהולנד למשל מצלמות רבות אפילו על מהירות של 10 קמ"ש יותר
מקבלים קנס . יש פיתוי לנסוע מהר במיוחד שהכביש פנוי והמקומיים נוסעים בשני
הנתיבים הימניים אז אל תתפתו אם המקומיים נוהגים לאט הם לא מטומטמים הם פשוט
מכירים . המלצה נוספת היא להפעיל מכשיר ניווט עם
התראה למכמונת מהירות .
נהיגה בשמאל
במדינות מסויימות כאנגליה ניוזילנד ועוד הנהיגה
היא כזו שהנהג יושב בצד ימין , תיבת ההילוכים משמאלו . אז ראשית מי שלא מסתדר
כהולך רגל באותה מדינה עדיף שלא יעלה על הרכב . זה ממש אמיתי ראיתי בלונדון עוברי
אורח חוצים כביש מסתכלים לימין והרכב מגיע משמאל . המלצה נוספת היא להיות תמיד
הרכב השני כך יותר קל להתרגל במעברים בצמתים וכיכרות . שמגיעים לכיכר לא בושה לומר
שמאלה שמאלה על מנת להתרגל בכניסה לכיכר .עוד טיפ קחו את הרכב למקום צדדי ואל
תתחילו ישר במים עמוקים . רכב אוטומטי יסייע לריכוז בנהיגה ולא עיסוק בהחלפת
הילוכים ביד שמאל.
והנה קוריוז קטן שרכב באנגליה מהבהב לך אל דאגה
הוא בריטי מנומס שנותן לך זכות קדימה לעומת בארץ שמישהו מהבהב לך הכוונה זוז אתה
מפריע לי .
נחמה קטנה הגז והברקס באותו מקום .סעו בזהירות .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה